Waarde vol geven

Ik – Jij – Wij: Samen – Maken wij – De stad

 

IK

Uit twee, ben ik. Ontstaan in liefde
Mijn wording vanuit één cel
Versmolten en al heel snel
verdubbeld tot heel veel meer

Een mensje uniek en geheel
Parels. Beschikbaar verborgen
voor het Leven steeds meer
Voor mij? Of juist voor veel meer

Schatten op de bank.
Als ik mijzelf niet ont-dek
Heel mijn leven beschikbaar
Diep, verborgen, gekluisterd

JIJ

Wil ik ontdekken die schatten?
Delen met velen, steeds meer?
Ontdek ze in de Ander
HELP?! Ander, ontdek ze in mij!

Jij en ik ontdekken steeds meer
Verborgen schatten bedoeld
Voor gebruik voor jou en ook mij
Ontplooien voor waarde vol leven

Parels beschikbaar voor thuis
Samen ontdekken Elkaar
Ontwikkelen, met aandacht
Genieten. Rijk en vol leven.

WIJ

In jou ontdek ik mijn Zelf
Wij helpen ons beiden
Samen veel meer
Parels van waarde

Hoe meer ik ga delen
Met vrienden en buren
met straat, buurt en met stad
Schatten, samen steeds meer

Deel ik mijn parels?
Dan worden ze Waarde
Niet alleen voor jou,
maar ook voor mij.

SAMEN

Kleuter van buren
Voor oma of opa, zo alleen
Een oase van blijdschap
Niet alleen! Juist meer

Zo delen voor samen
Maakt rijker de buren,
De wijk en ons dorp
Levens van waarde

Een huilende baby, zo zwak
Leegte, stress, om te delen
Afval, als kans voor ont-moeten?
Waarde verrotten voor niets?

MAKEN WIJ

Mijn stad: Rijk! zonder geld
Boordevol mensen: Parels
Niet ontdekte waarde
Voor anderen ook Zelf

Helpen verbindt: Rijkdom,
Gebrek en behoefte!
Krijgen of delen?
Wat voedt je het best?

Deel wat je hebt.
Dan krijg je het meest!
Alles voor elkaar biedt waarde
Voor stad en voor MIJ

DE STAD

Schrijnende behoeften
van jou en van mij
Kans om mijn rijkdom
te ervaren ELKAAR

Ieder heeft die kluis,
Vol met parels.
Zelf nooit gezien.
Coöperatief, waarde vol leven.

Samen beleven en huilen
Samen overwinnen die moeiten
Ervaren, de rijkdom van delen
Van ont-moeten vol vreugde.

Dalem, 4 november 2013, ter gelegenheid van Nederland in dialoog
7 november 2016 gericht op ‘Samen maken wij de stad’

Ab Groothedde

Plaats een reactie